Szkolenie: KSeF – aspekty prawne i techniczne

Szkolenie: KSeF – aspekty prawne i techniczne

Termin: 27 sierpnia 2025, godz. 10:00-16:00

Podczas praktycznego szkolenia online „KSeF – aspekty prawne i techniczne” uczestnicy zdobędą kompleksową, aktualną wiedzę na temat Krajowego Systemu e-Faktur oraz poznają omówienie kluczowych zagadnień niezbędnych do jego prawidłowego wdrożenia od 1 lutego 2026 roku. Ekspert omówi techniczne aspekty systemu związane z logowaniem, nadawaniem uprawnień, wystawianiem i odbieraniem e-faktur oraz wskaże, jak przygotować się do zmian i uniknąć błędów. Odpowie również na pytania uczestników.

pełny opis expand_more

SKORZYSTAJ Z RABATU 20%!

634,68 793,35 zł

local_shipping Szkolenie

OPIS PRODUKTU

OPIS PRODUKTU

close

KSeF – aspekty prawne i techniczne – szkolenie online

Już od 1 lutego 2026 r. korzystanie z KSeF stanie się obowiązkiem dla większości podatników! Nie warto odkładać przygotowań na ostatnią chwilę — brak wdrożenia może skutkować dotkliwymi karami finansowymi, sięgającymi nawet 100% wartości wystawionej faktury.

Celem praktycznego szkolenia online jest dostarczenie kompleksowej, aktualnej wiedzy dotyczącej Krajowego Systemu e-Faktur oraz omówienie najważniejszych aspektów, które należy znać, aby przejście na nowy system fakturowania przeprowadzić płynnie, prawidłowo i bez zbędnego stresu!

Oprócz omówienia najważniejszych założeń KSeF, uczestnicy poznają aspekty techniczne związane z logowaniem do KSeF, nadawaniem uprawnień oraz wystawianiem i odbieraniem e-faktur. Ekspert wskaże również, kto w firmie może korzystać z KSeF, w jaki sposób nadać uprawnienia i jak technicznie to zrobić. Dodatkowo uczestnicy dowiedzą się, jakiego typu transakcji dotyczy fakturowanie w KSeF, jakie wyłączenia z tego obowiązku są przewidziane oraz których podatników dotyczą okresy przejściowe. Szkolenie ma charakter praktyczny – przekazywana wiedza oparta jest na konkretnych przykładach i rozwiązaniach, które ułatwią sprawne wdrożenie KSeF w organizacji i pozwolą zminimalizować ryzyko błędów w codziennej pracy!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie wdrożenia i obsługi z KSeF
  • Dowiesz się, jak przygotować się do zmian i uniknąć najczęstszych błędów
  • Zyskasz możliwość zadania pytań ekspertowi oraz wymiany doświadczeń z innymi profesjonalistami z branży
  • Uzyskasz imienny certyfikat potwierdzający nowe umiejętności i kwalifikacje zawodowe
  • Otrzymasz nagranie szkolenia i materiały szkoleniowe zawierające cały zakres omawianej tematyki
  • Otrzymasz w prezencie bezpłatny 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej

Program szkolenia

Termin: 27.08.2025 r. Godzina: 10:00-16:00

  1. Jak przygotować się do KSeF?
    • Jakie czynności przygotowawcze należy wykonać przed wdrożeniem KSeF?
    • Omówienie poszczególnych czynności, które należy wykonać przy wdrożeniu KSeF: nadanie uprawnień, pobranie certyfikatu KSeF, weryfikacja posiadanych narzędzi uwierzytelniających, itd.
    • Jakie kary grożą za niewystawianie faktur w KSeF?
  2. Proces wystawienia e-faktury w KSeF
    • Jak wystawić e-fakturę?
    • Jak wygląda proces wystawiania e-faktury w komercyjnym programie do fakturowania?
    • Czy po przesłaniu faktury KSeF dokonuje jej weryfikacji?
    • Czym jest numer KSeF i z czego się składa?
    • Jaki jest termin wystawienia e-faktury?
    • Czy mogę przesłać e-fakturę do KSeF dopiero po kilku dniach od jej wygenerowania we własnym systemie do fakturowania?
  3. Korzystanie z KSeF na przykładzie Aplikacji Podatnika udostępnionej przez MF
    • Do czego służy Aplikacja Podatnika i jak z niej korzystać?
    • Jak zalogować się do Aplikacji Podatnika?
    • Prezentacja sposobu wystawiania faktur przy użyciu Aplikacji Podatnika
    • Kto może korzystać z Aplikacji Podatnika?
    • Jak nadać uprawnienia za pomocą Aplikacji Podatnika?
    • Czy konieczne jest korzystanie z Aplikacji Podatnika?
  4. Uprawnienia w KSeF
    • Czy jako podatnik muszę zgłosić się do KSeF?
    • Czy muszę upoważnić pracownika do korzystania z KSeF?
    • Jakie ryzyka wiążą się z przyznaniem osobom i podmiotom dostępu do KSeF?
    • Jak nadaje się uprawnienia w KSeF?
    • Jak i komu nadać uprawnienie za pomocą formularza ZAW-FA?
    • Czy podatnik prowadzący JDG może złożyć formularz ZAW-FA?
    • Czy mogę korzystać z KSeF bez nadawania komukolwiek uprawnień?
  5. Proces wystawiania faktur w trybach offline
    • Kiedy stosuje się tryby offline?
    • Na czym polega tryb offline24 i kto może go stosować?
    • Kiedy tryb offline nie pozwala na wydanie faktury kupującemu?
    • Na czym polega tryb offline z powodu niedostępności KSeF oraz kiedy się go stosuje?
    • Zasady stosowania trybu offline spowodowanego awarią KSeF
    • Jaki jest termin na dosłanie faktury do KSeF po jej wystawieniu w trybie offline?
    • Jakie kary grożą za nieprawidłowe stosowanie trybów offline?
    • W którym trybie można wystawiać faktury papierowe lub elektroniczne (w PDF)?
  6. Faktury zakupowe w KSeF
    • Czy otrzymam z KSeF informację o wystawionej dla mnie fakturze zakupowej?
    • Ryzyko otrzymywania tzw. faktur scamowych – jak sobie z tym radzić?
    • Kiedy uznaję e-fakturę za otrzymaną? Czy muszę ją pobrać z KSeF?
    • Jakie są zasady odliczania VAT z faktur zakupowych wystawionych przy użyciu KSeF?
    • Czy w KSeF znajdę wszystkie faktury zakupowe?
    • Czy w 2026 r. mogę uznać paragon z NIP nabywcy za fakturę?
  7. Obowiązek wystawiania e-faktur dla polskich podatników
    • KSeF u czynnych podatników VAT
    • Jak czynny podatnik VAT ma przekazać e-fakturę podmiotowi niekorzystającemu z KSeF?
    • Jakie okresy przejściowe przewidziano dla podatników?
    • Okres przejściowy dla faktur o niskiej wartości oraz wystawianych przy użyciu kas fiskalnych
    • Jak przekazać e-fakturę kontrahentom zagranicznym (np. przy WDT, eksporcie towarów, eksporcie usług)?
    • Wyłączenia dotyczące polskich podatników (usługi finansowe, SOTI rozliczane w IOSS)
    • Czy sprzedaż konsumencka musi/może być fakturowana w KSeF?
  8. KSeF a podmioty zagraniczne
    • Kiedy podmiot zagraniczny musi wystawiać e-faktury w KSeF?
    • Co decyduje o konieczności wystawiania e-faktur w KSeF u podmiotów zagranicznych – fakt posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej czy też rejestracja do VAT w Polsce?
    • Jak będą wystawiać faktury podmioty zagraniczne jedynie zarejestrowane do VAT w Polsce?
    • Czym jest stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej?
  9. Jak zbudowana jest schema e-faktury?
    • Format e-faktur
    • Informacje na temat budowy schemy e-faktury, jej pól
    • Omówienie węzłów e-faktury:
    • Węzeł Nagłówek
    • Węzeł Podmiot 1 (sprzedawca)
    • Podmiot 2 (nabywca)
    • Podmiot 3
    • Podmiot Upoważniony
    • Węzeł Faktura (omówienie części głównej, dodatkowych oznaczeń i adnotacji, części dotyczącej korekt oraz wierszy e-faktury)
    • Węzeł Rozliczenie
    • Węzeł Płatność
    • Węzeł Zamówienie
    • Węzeł Warunki Transakcji (umowy i zamówienia oraz warunki transportu)
    • Stopka faktury
    • Węzeł Załącznik
    • Aspekty techniczne przesyłania e-faktur
  10. Pozostałe istotne elementy systemu
    • Kody QR – do czego służą, kiedy należy je umieścić na fakturze i jak się je generuje?
    • Certyfikat KSeF – czym jest i jak go pobrać z KSeF?
    • Wymóg wskazywania numeru KSeF faktury w przypadku płatności w ramach mechanizmu podzielonej płatności oraz zwykłych przelewów
    • Czym jest identyfikator zbiorczy faktur wystawionych w KSeF?
    • Skrócony termin zwrotu VAT
    • Zmiany dotyczące wystawiania faktur korygujących oraz ich ujmowania
  11. Sesja pytań i odpowiedzi
  1. W trakcie szkolenia przewidziane są dwie przerwy: 15 i 30-minutowa.

Szkolenia zgodne z Systemem Zarządzania Jakością spełniającym normę PN-EN ISO 9001:2015-10

Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych
Certyfikat 23/03/2021

https://sklep.infor.pl/pliki/6667.png

Pobierz program szkolenia

Udostępnij wydarzenie

Ekspert

Piotr Kępisty

Piotr Kępisty

Doradca podatkowy i prawnik

Twórca bloga zrozumvat.pl zawierającego praktyczne materiały edukacyjne z zakresu VAT. ...

Rozwiń

Szczegóły organizacyjne

Szkolenie rozpocznie się 27 sierpnia 2025 r. o godz. 10.00 i zakończy się o godz. 16.00. Będzie złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Szkolenie przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie. Osoby, które zapiszą się na szkolenie, dzień przed otrzymują w osobnym mailu link do obejrzenia transmisji. W trakcie trwania szkolenia jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają, konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań Ekspert odpowie na jak największą ich ilość.

Organizator

Logo Infor

Patroni medialni

Logo Monitor Logo Dziennik Gazeta Prawna
calendar_month 27 sierpnia 2025 r.
schedule 10:00 - 16:00
confirmation_number Cena: 516,00 zł + 23% VAT
location_on Miejsce: Online

Szkolenie rozpocznie się za:

OPIS PRODUKTU arrow_forward_ios

Dane szczegółowe arrow_forward_ios

Dane szczegółowe

close

Wydawca

Infor PL S.A.

DOSTAWA arrow_forward_ios

koszt i czas wysyłki

close

Prenumerata czasopism

Po złożeniu zamówienia wysyłka prenumeraty zostanie uruchomiona zgodnie z cyklem wydawniczym i okresem na jaki złożono zamówienie. Koszty wysyłki czasopism pokrywa wydawca.

Publikacje książkowe, wydawnictwa jednorazowe oraz wydania pojedyncze czasopism

Zamówione książki zostaną dostarczone na adres podany w trakcie składania zamówienia. W przypadku książek wysyłka zostanie uruchomiona po zarejestrowaniu płatności. Wysyłka do książek z formą płatności "płatne przy odbiorze" jest uruchamiana po złożeniu zamówienia

Całkowity czas dostawy książek jest sumą czasu wysyłki podanego przy produkcie i przewidywanego czasu dostawy przez firmę zewnętrzną podanego w poniższej tabeli (plus czas potrzebny na opłatę zamówienia, w przypadku książek innych wydawców niż INFOR) .

Cennik i czas dostawy na terenie Polski:

Sposób dostawy Przewidywany czas wysyłki Koszt dostawy książek, publikacji jednorazowych oraz wydań pojedynczych czasopism 

Poczta Polska

Płatność przelewem lub kartą

 do 6 dni roboczych  7,90 zł

Poczta Polska

Płatność przy odbiorze

do 6 dni roboczych 12, 90 zł 

Przesyłka kurierska

Płatność przelewem lub kartą

 1 dzień roboczy 12 zł 

Przesyłka kurierska

Płatność przy odbiorze

1 dzień roboczy  17 zł 

InPost Paczkomat

Płatność przelewem lub kartą

 1 dzień roboczy 11,90 zł 

InPost Paczkomat

Płatność przy odbiorze

1 dzień roboczy  11,90 zł 




Jeśli wartość zamówienia publikacji książkowych przekroczy 99 zł, koszt dostawy będzie wynosił 0 zł.

Serwisy internetowe oraz publikacje typu e-book

Zamówione produkty są dostępne bezpośrednio po złożeniu zamówienia. W celu skorzystania z zamówionej publikacji zaloguj się do naszego sklepu, przejdź do obszaru Twoje Konto, wybierz zamówiony tytuł i kliknij w przycisk wejdź lub pobierz.

UZYSKAJ POMOC arrow_forward_ios

POMOC

close

Zapraszamy do kontaktu z pracownikami firmy INFOR PL S.A.

Jeżeli mają Państwo jakikolwiek problem, wątpliwości, pytania związane z funkcjonowaniem sklepu internetowego, umieszczoną w nim ofertą produktową, realizacją zamówień czy płatnościami nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

FORMULARZ KONTAKTOWY

Pola oznaczone gwiazdką (*) są obowiązkowe

Możesz się z nami również skontaktować:

Telefonicznie:
801 626 666
22 761 30 99

Pocztą elektroniczną:
bok@infor.pl

Listownie:
INFOR PL S.A
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
01-066 Warszawa
ul. Burakowska 14

Polecane produkty