Akcja Bilans 2024. Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku za 2024 rok – cykl szkoleń online
Podczas dwóch kompleksowych szkoleń online omówione zostaną wszystkie kwestie związane z poprawnym i zgodnym z obowiązującymi przepisami zamknięciem roku 2024 i wejściem w rok 2025. Szkolenia poprowadzone będą w sposób praktyczny i z uwzględnieniem planowanych w ustawie o rachunkowości zmian, które mogą mieć wpływ na zamknięcie roku i sporządzenie sprawozdania finansowego. Udział w szkoleniach to gwarancja, że prace bilansowe przeprowadzone zostaną prawidłowo, sprawnie i w wymaganym terminie. Uczestnicy zyskają okazję do zadania pytań doświadczonym ekspertkom oraz poznają sprawdzone rozwiązania i wskazówki, dzięki którym oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko błędów, a w konsekwencji dotkliwych kar!
Podczas szkolenia „Rachunkowe zamknięcie roku”, które odbędzie się już 27 listopada, uczestnicy dowiedzą się, jak krok po kroku przygotować sprawozdanie finansowe, w jakim terminie należy zamknąć księgi rachunkowe i jak sporządzić bilans zysków i strat. Szkolenie pozwoli zrozumieć procesy związane z zamknięciem roku od strony przepisów rachunkowych oraz dostarczy praktycznych wskazówek i sprawdzonych rozwiązań, dzięki którym cały proces przebiegnie sprawnie i efektywnie!
Podczas drugiego szkolenia „Podatkowe zamknięcie roku”, które odbędzie się 10 grudnia, przeanalizowane i podsumowane zostaną wszystkie zmiany i przepisy istotne z punktu widzenia zamknięcia roku zarówno dla podatników PIT, jak i CIT. Ekspertka gruntownie omówi wszystkie elementy istotne dla bilansowego zamknięcia roku 2024 i wejścia w rok 2025, a także omówi kwestię obowiązków dokumentacyjnych i sprawozdawczych czy możliwości stosowania odliczeń i ulg zgodnie z najnowszymi przepisami.
Szkolenia adresowane są do księgowych, pracowników i właścicieli biur rachunkowych oraz osoób odpowiedzialnych za zamknięcie roku i uczestniczących w sporządzaniu sprawozdań finansowych.
Dzięki udziałowi w Akcji Bilans:
- Sprawnie, efektywnie i terminowo zamkniesz rok 2024 i wejdziesz w rok 2025
- Przygotujesz sprawozdanie finansowe zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Zminimalizujesz ryzyko błędów, a w konsekwencji unikniesz dotkliwych kar
- Zyskasz możliwość zadania pytań ekspertce oraz poznasz rozwiązania najczęstszych problemów
- Uzyskasz imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe zawierające całą omawianą tematykę
- Odbędziesz szkolenie w dowolnym miejscu dzięki wygodnej formie online
- Oszczędzisz niemal 200 zł i za jedno kompleksowe, 6-godzinne szkolenie zapłacisz jedynie 315 zł netto
- Otrzymasz bezpłatny 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej
Akcja Bilans 2024. Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku za 2024 rok – program szkoleń online
Szkolenie online: Rachunkowe zamknięcie roku
Termin: 27.11.2024, godz. 10:00-16:00
- Podstawy prawne w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdania finansowego za 2024
- Zamknięcie roku 2024
- Harmonogram dotyczący prac bilansowych
- Uproszczenia w rachunkowości
- Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego
- Omówienie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego za 2024 rok
- Bilans
- Rachunek zysków i strat
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Wprowadzenie do sprawozdania finansowego, dodatkowe informacje i objaśnienia
- Zdarzenia po dniu bilansowym i ich wpływ na sprawozdanie finansowe
- Omówienie najczęściej występujących zdarzeń po dniu bilansowym oraz sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych i sprawozdaniu finansowym
- Wartości szacunkowe, zmiany polityki rachunkowości, błędy podstawowe oraz ich wpływ na sprawozdanie finansowe w tym sposób prezentacji
- Najczęściej występujące błędy dot. zdarzeń około bilansowych
- Inwentaryzacja – sposoby przeprowadzania i dokumentowania procesu inwentaryzacji
- Terminy przeprowadzenia
- Metody inwentaryzacji
- Rozliczenie inwentaryzacji
- Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
- Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
- Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
- Najczęściej występujące różnice uwzględniane w podatku odroczonym
- Metody weryfikacji poprawności ustalonego podatku odroczonego
- Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym
- Wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy przy założeniu kontynuacji działalności gospodarczej
- Wycena wartości bilansowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- Wycena inwestycji długoterminowych
- Wycena inwestycji krótkoterminowych
- Wycena rzeczowe składniki aktywów obrotowych
- Wycena należności i udzielonych pożyczek
- Wycena zobowiązań, w tym finansowych
- Wycena kapitałów oraz udziałów własnych
- Sesja pytań i odpowiedzi
Szkolenie online: Podatkowe zamknięcie roku
Termin: 10.12.2024, godz. 10:00-16:00
- Rozliczenie przychodów podatkowych z podziałem na źródła przychodów wykazywane w zeznaniu rocznym
- Przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej i kasowej– problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego
- Przychody uwzględniane w zyskach kapitałowych oraz przychody z innych źródeł – problemy z walutami wirtualnymi
- Zaliczki, przedpłaty i kwoty otrzymane z góry a przychód
- Przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych na przełomie lat podatkowych
- Przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia (m.in. nieodpłatne poręczenia, członkowie zarządu bez wynagrodzenia)
- Rozliczenie faktur korygujących, w tym bonusów i rabatów oraz innych zdarzeń na przełomie lat podatkowych
- Ujęcie refaktur na przełomie lat podatkowych
- Podatkowe różnice kursowe
- Koszty uzyskania przychodów i ich wykazywanie w zeznaniu rocznym
- Rozpoznanie i dokumentowanie poniesionych wydatków
- Rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych – poziomy istotności
- Wskazanie na koszty bezpośrednie i koszty pośrednie
- Wynagrodzenia za etat i umowy cywilnoprawne oraz składki ZUS w kosztach podatkowych
- Ograniczenia w kwalifikacji przy finansowaniu dłużnym i w tzw. „rajach podatkowych”
- Wybrane obowiązki dokumentacyjne związane z zamknięciem roku
- Obowiązki dokumentacyjne dotyczące cen transakcyjnych
- Podatek od nieruchomości komercyjnych
- Ulga na złe długi w rozliczeniu rocznym
- Deklaracja roczna w estońskim CIT
- Oświadczenia spółek nieruchomościowych
- Zgłaszanie schematów podatkowych w podatku CIT
- Oświadczenia przy stosowaniu zwolnień w podatku u źródła
- Weryfikacja rozliczeń podatku minimalnego
- Rozliczenie ulg podatkowych – najnowsze interpretacje
- Ulga na innowacyjnych pracowników
- Ulga na prototyp
- Ulga na ekspansję
- Ulga sponsoringowa- dla podatników wspierających działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę
- Ulga na robotyzację
- Weryfikacja przychodów z deklaracji CIT a JPK VAT, na co patrzą urzędy skarbowe?
- Sesja pytań i odpowiedzi
Prelegentki
Małgorzata Rzeszutek
Doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi od ponad 10 lat zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Jako doradca przewodzi zespołowi zajmującemu się tworzeniem analiz, dokumentacji oraz procedur dla firm i samorządów w zakresie schematów podatkowych, cen transferowych, należytej staranności, podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.
Małgorzata Tarkowska
Absolwentka studiów magisterskich ekonomicznych i pedagogicznych jak również studiów podyplomowych na kierunku dyrektor finansowy oraz rachunkowość. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w zakresie rachunkowości, podatków oraz audytu zdobywane w podmiotach z różnych branż i o różnej wielkości jako główny księgowy, dyrektor finansowy oraz biegły rewident. Obecnie prezes spółki rachunkowo-audytorskiej oraz trener na szkoleniach wewnętrznych w zakresie rachunkowości i podatków, wykładowca z zakresu podatków, rachunkowości oraz prawa spółek.
Szczegóły organizacyjne szkoleń online
Szkolenia rozpoczną się o godz. 10:00 i zakończą się o godz. 16:00 w dniach: 27.11.2024 i 10.12.2024. Będą złożone z dwóch części: wykładowej i sesji pytań. Szkolenia przeznaczone są do oglądania na żywo w ustalonych terminach. Osoby, które zapiszą się na cykl szkoleń, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają w osobnym mailu link do udziału. W trakcie szkoleń jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas sesji pytań ekspertki odpowiedzą na jak największą ich liczbę.
Minimalne wymagania sprzętowe
Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).
Organizator szkoleń: INFOR PL S.A.
Szkolenia zgodne z Systemem Zarządzania Jakością spełniającym normę PN-EN ISO 9001:2015-10
|
|
|
|
Firma zrzeszona w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych Certyfikat 23/03/2021
|
|